Zarządzanie wewnętrznym obiegiem informacji

Przeznaczone nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, pozwalają na usprawnienie komunikacji oraz wymiany wiedzy w organizacji. Doskonale sprawdzają się również przy porządkowaniu oraz archiwizacji firmowej dokumentacji. W systemach klasy Intranet osadzane są często aplikacje narzędziowe wspierające procesy operacyjne – na przykład rejestry faktur, bazy wiedzy, obsługa szkoleń i wnioski urlopowe.

Głównym celem wdrożenia systemu klasy Intranet jest dystrybucja wiedzy i informacji w ramach organizacji.

Pojęcie to jest rozumiane dosyć szeroko, stąd w Intranetach znajdziemy bardzo różne funkcjonalności – od stron zawierających informacje formalne dotyczące działalności firmy, poszczególnych działów czy też komórek, poprzez moduły pozwalające na zarządzanie szkoleniami i materiałami szkoleniowymi po aplikacje wyświetlające menu działającej w najbliższym otoczeniu stołówki.

Intranet

Intranet powinien stać się miejscem, gdzie w pierwszej kolejności pracownik próbuje odszukać informacje potrzebne w swojej pracy. Stąd nieodzownym elementem firmowego Intranetu staje się wyszukiwarka (często do wyszukiwarki w Intranecie podłączone są strony branżowe spoza Intranetu). Platforma O365 oraz platforma SharePoint dysponują zaawansowaną wyszukiwarką, która odpowiednio skonfigurowana pozwala na zaadresowanie tych potrzeb.

Obszar informacyjny

książka adresowa, struktura organizacyjna; aktualności; wizytówki firm, działów, komórek; artykuły; bazy wiedzy (wewnętrzne akty prawne, bazę wiedzy działu handlowego, bazę wiedzy działu realizacji itd.); firmowe wiki i słownik; instrukcje, filmy instruktażowe oraz przewodniki krok po kroku;

Obszar narzędziowy

moduł urlopowy; moduł delegacji; moduł service-desk; rezerwacja sal/zasobów; moduły ankiet/sond; moduły obiegu dokumentów; kalendarze wydarzeń; moduł zarządzania projektami; szablony dokumentów; biblioteki dokumentów;

Obszar współpracy

forum pracowników; kanały informacyjne (Yammer); grupy robocze dla zespołów lub projektów; komentarze do części informacyjnej; witryny projektowe;

Obszar nieformalny

moduł do zamawiania posiłków; lista ogłoszeń wewnątrz firmowych (kupię / sprzedam / zamienię); galerie zdjęć nieformalnych; strony typu blog; nieformalny komunikator / czat;